Zen מדיטציה

אפשר ליטול מאתנו את הכל, כמעט. את בריאותנו, את רכושנו, את כבודנו, את חרותנו, וגם את היקר לנו – חוץ מדבר אחד: את החופש להחליט איך להגיב למצבי החיים שלנו. אנחנו אדונים על גורלנו ולא קורבנותיו
ויקטור פרנקל

Zen מדיטציה

מה זה טיפול במדיטציה? הגדרה
טיפול במדיטציה הוא "שיטה להרפיה ולהרחבת התודעה על ידי התמקדות במנטרה או במילת מפתח, צליל או דימוי תוך ביטול גירויים חיצוניים מתוך המודעות של האדם" .

ישנם סוגים רבים של מדיטציה. דוגמאות לכך כוללות mindfulness, סריקת גוף, טוב לב, הליכה, זן, מנטרה ומדיטציות טרנסצנדנטליות. ניתן לסווג אותם עוד יותר לתובנות או להרגעה ולהדרכה או ללא הדרכה. בעולם המדיטציה יש גישה לכולם.

לכל סוג של מדיטציה יש כמה דברים משותפים: בחירת נקודה שקטה, מציאת תנוחה נוחה ומיקוד תשומת לבך כשאתה נשאר פתוח .

משך תרגול המדיטציה הוא קצר כמו דקה למספר שעות. אין גם דרך "נכון" או "רק" להתאמן. זה מגוון כמו האנשים העוסקים בזה.

תהליך בגישת זן הוא גישה עוצמתית לחיות, עם מערכת הבנה ועקרונות כיצד לתמוך בעצמנו ובאחרים בבואנו הביתה לטבענו האמיתי, לצמוח כבני אדם ולחיות ולפעול מתוך אותה הכרה. לחיות את האמת שלנו. לחיות את החופש שלנו.

שימוש במדיטציה סומטית במסגרת טיפולית
מדיטציה סומטית היא במרכז הגוף. המטרה היא לזהות ולשחרר מתח שלילי בכל הגוף. לשם כך, מטפל משלב טיפול בשיחות, תרגילי גוף-נפש וטכניקות גופניות.

העוסקים מאמינים כי חוויות רגשיות שליליות מתבטאות בגוף. זה לא מוגבל לכאב גופני. זה כולל גם כעס, תסכול ורגשות אחרים. במהלך פגישה טיפולית, הלקוח מחווה מחדש את הרגשות השליליים הללו על ידי שיחזור זיכרונות.

זן – גישה פנימית מבוססת לב לצמיחה והתפתחות אישית.

נקודת המוצא של מדיטציות זן נעוצה ברצוננו הטבעי להיות באופן מלא מי שאנחנו, ולהיות אמתיים, אותנטיים וכנים עם עצמנו ואחרים. כגישת אימון זה מאחד את המיקוד בהגעה ליעדים חיצוניים – מאפיין מפתח של אימון מסורתי – עם מיקוד פנימי עמוק יותר ממה שנמצא בדרך כלל בתוך אימון.

הגישה בנויה על עקרונות מיינדפולנס בסיסיים, או נוכחות מודעת. זה מבוסס גם על חקר אמונות מגבילות ועל המשאבים הפנימיים האמיתיים שלנו. השיטה העיקרית היא תרגול החקירה – חקר פנימי וממוקד המבוסס על שאלות ספציפיות ותרגול הקשבה תומך.

מדיטציות זן זה לחיות כאן ועכשיו. פשוט לשים לב, לחוות באופן מלא את הנוכח, לאפשר ולהירגע להיות עם החוויה הקיימת "

המטרה העיקרית באימון זן היא לנו כמאמנים, לתמוך, להנחות ולעודד את הלקוח לחזור 'הביתה' אל תוך עצמם, אל המשאב הפנימי האמתי שלהם, אל תוך העומק של מי שהוא באמת נמצא עמוק בתוכו. לגלות, להכיר בפוטנציאל האמתי שלהם כאן בחיים.

להעצים אחרים לגרסה האמתית, והטובה ביותר לעצמם!

כדי לגלות את המשאבים הפנימיים האמתיים של האדם, נקודות החוזק הפונקציונליות הפנימיות כגון אומץ, חופש, חוזק, יציבות, כוח, אהבה, יצירתיות ושמחה.

"כמה מדהים החיים לא היו נוהגים אם הייתם חיים לאורך כל הדרך

החיים שלך יותר עם הכשירים האלה

להיות נוכח בבסיס יומיומי? "

מטרת מדיטציות הזן היא גם לתמוך באחרים להכרה בכך שהם כבר שלמים, בעלי תושייה ותכנים בחייהם היקרים.

באמצעות הכרה זו אחרים מזדהים פחות עם עמדות נפשיות ושיפוט שלילי של עצמנו ואחרים, ויותר חופשיים לחיות בכוח, בשלום ותרומה חיובית לעצמנו ולאחרים. החיים נוטים להרגיש חיים יותר, מרגשים ובעלי משמעות עמוקה באמת!

להתעורר לחיי נוכחות ומטרה

ה"מטרה "של מדיטציות זן ניתנת להשגה ממש כאן, ברגע זה – פשוט על ידי הבחנה, התרה וחוויה מלאה של החוויה שלנו ברגע זה. אין צורך לחכות, אין צורך לחפש הגשמה בעתיד. הגשמה, קלות וחכמה הם תמצית כל חוויה שיש לנו כאן, ברגע זה.

מדיטציות  זן הוא גישה עוצמתית לחיות, עם מערכת הבנה ועקרונות כיצד לתמוך בעצמנו ובאחרים בבואנו הביתה לטבענו האמתי, לצמוח כבני אדם ולחיות ולפעול מתוך אותה הכרה.

נקודת המוצא של מדיטציות ותרגול זן נעוצה ברצוננו הטבעי להיות באופן מלא מי שאנחנו, ולהיות אמתיים, אותנטיים וכנים עם עצמנו ואחרים. כגישת תרגול זה מאחד את המיקוד בהגעה ליעדים חיצוניים – מאפיין מפתח של אימון מסורתי – עם מיקוד פנימי עמוק יותר ממה שנמצא בדרך כלל בתוך אימון.

הגישה בנויה על עקרונות מיינדפולנס בסיסיים, או נוכחות מודעת. זה מבוסס גם על חקר אמונות מגבילות ועל המשאבים הפנימיים האמתיים שלנו. השיטה העיקרית היא תרגול החקירה – חקר פנימי וממוקד המבוסס על שאלות ספציפיות ותרגול הקשבה תומך.

ה"מטרה "של תרגול זן ניתנת להשגה ממש כאן, ברגע זה – פשוט על ידי הבחנה, התרה וחוויה מלאה של החוויה שלנו ברגע זה. אין צורך לחכות, אין צורך לחפש הגשמה בעתיד. הגשמה, קלות וחכמה הם תמצית כל חוויה שיש לנו כאן, ברגע זה.

איך משתמשים בזה?

תרגול זן מוצע כמפגשי תרגול פרטניים, סדנאות וכשיטת אימון. זוהי גם גישה פנימית תומכת וסגנון אימון עצמי שניתן לשלב בזמן שאנו חיים את חיי היומיום שלנו.

הנחיית תרגול זן מספקת מסע עמוק ומשנה חיים. רבים מצטרפים לאימונים בעיקר לצמיחה אישית.

מטרתה של תרגול זן

המטרה העיקרית היא לתמוך בעצמנו ובאחרים בהכרת הטבע שלנו כמודעות, וכל התכונות החיוניות של מודעות, כמו חופש, אהבה, חוזק, יצירתיות ומרווחות. באמצעות הכרה זו אנו מתמזגים פחות עם עמדות נפשיות ושיפוט שלילי של עצמנו ואחרים, ויותר חופשיים לחיות בכוח, בשלום ותרומה חיובית לעצמנו ולאחרים.

  1. הכוונה:

להכיר ולחיות את טבעי כמהות; כמודעות חופשית ומרווחת

  1. התרגול:

לחקור ולתרגל דרכים לתמוך בעצמי ובזולת להכיר ולחיות את הטבע האמתי שלנו כמהות; כמודעות מרווחת בחינם

  1. קהילת החברים:

להיות חלק מרשת של חברים שמתאמנים לחיות כמהות, כמודעות; להנאה ותמיכה הדדית

תרגול זן עוזר לנו להתחבר לעומק יותר לעצמנו ולמקור הכוח, החכמה והיצירתיות האמתית שלנו. זה עושה זאת על ידי תמיכה באיתור הגילוי של הכוח להירגע בהווה, ולחוות את הקלות וההגשמה של החיים בזרימה ללא מאמץ.

אנו מגלים כיצד, יותר ויותר, אנו יכולים להגיב בחכמה ולא להגיב על טייס אוטומטי, אפילו במצבים מאתגרים. מי שלוקח חלק בתהליך תרגול מדיטציה זן לומד כיצד לגלות או להעמיק את יכולתם לעזור לאנשים לשנות בלוקים ולשחרר את הפוטנציאל שלהם באמצעות הקשבה איכותית ושאלות פשוטות וחזקות.

יתרונות פרקטיים

זה מועיל לכל תחומי החיים – מערכת היחסים שלנו עם עצמנו ואחרים, הצלחה בחיי העבודה שלנו, היכולת שלנו לפעול בתפקידי מנהיגות, הבריאות שלנו ועוד ועוד. זה כולל גם לחיות את החיים יותר בהתאם לקריאת ליבנו; לחיות יותר מהפוטנציאל האמתי שלנו, בביטחון רב יותר, יצירתיות, יעילות וקלות; יכולות תקשורת ומנהיגות ברורות ומעוררות השראה ועוד ועוד

חמשת העקרונות העיקריים של תהליך זן

תרגול מדיטציה זן היא גישה עוצמתית לחיים הנתמכת על ידי ההבנה והעקרונות העיקריים הבאים. כאשר הם משולבים בחיינו יש להם השפעה עמוקה על האופן בו אנו מתייחסים לעצמנו ואחרים.

תהליך זן מקשיב בצורה של נוכחות פתוחה, מרווחת, מקבלת ומאפשרת, המבוססת בעיקר על שתיקה, שאלות גלויות והרהורים מילוליים. בדרך זו יש לתהליך חייו של הלקוח מרחב להתפתח על פי התנועה והחכמה שלו.

כמנחים תפקידנו לספק תמיכה באמצעות נוכחות פשוטה, להיות-כאן, לנוח כמודעות, וסקרנות פשוטה ותמימה.

המוקד העיקרי של הל הוא להציע הקשבה אמפתית: להישאר נוכח במה שחי ברגע זה אצל הלקוח (וגם אצל המאמן עצמו או בעצמו).

זו הנחת היסוד של תרגול זן כי הצורך הבסיסי או הגעגוע של כל בני האדם הוא להיות מחובר לעצמנו, ולנוח כמודעות שאנחנו – להיות הטבע האמתי שלנו כשלום, חופש, אהבה, חוזק, ערך ו בקרוב. כל הבעיות הנתפסות מתבטאות מתוך ניתוק עם מי שאנחנו באמת. בעיות מתמוססות כשאנו מתחברים לעומק עם עצמנו.

כאשר ההנחיה מבוססת על העקרונות שלעיל, הוא או היא יכולים להשתמש בטכניקות רבות ושונות שיעזרו למצוא את המשאבים הפנימיים שלנו ולראות את האפשרויות שלנו.

 



לקבלת מידע חייגו 052-3838-436 או השאירו פרטים ואתקשר