שיפור עצמי: פיתוח טכניקות אישיות ואסטרטגיות


אתה מוביל חיים מלאים מאוד, אתה כנראה לא חסר שום דבר יש לך כל מה שאתה רוצה, אבל עדיין, אתה לא מרוצה. יש משהו שאתה לא מרגיש בנוח עם החיים שלך ואתה מרגיש תקוע. לעתים קרובות יש לך את ההרגשה שאתה מוביל את החיים שלך טייס אוטומטי שונא את התחושה כי שום דבר חדש או מרגש קורה. אולי אתה צריך שיפור עצמי או תוכנית הפיתוח לשנות, להתפתח ולהיות מי שאתה רוצה להיות. הנה כמה טכניקות ואסטרטגיות שיכולות לעזור לך.

מהו שיפור עצמי?
שיפור עצמי יכול להיות מוגדר כתהליך פיתוח אינטגרלי המתפתח לאורך החיים, שבאמצעותו לומדים להכיר את המודעות העצמית, לשפר את היכולות האישיות של האדם ולנהל את מטרות חייו. שיפור עצמי מורכב מימוש עצמי, עושה מה שאדם באמת רוצה לעשות ולחיות בצורה מלאה יותר.

צמיחה אישית עושה אותנו מאושרים יותר, והחיים הם הרבה יותר טובים כשעבדנו על עצמנו. שיפור עצמי גם עוזר לנו להתמודד עם זמנים קשים ולשפר את היחסים האישיים שלנו. שיפור עצמי כרוך להשקיע זמן ומסירות, זה עבודה במשרה מלאה, כי לא נגמר. הטוב ביותר הוא להשקיע הוא בעצמך ואת האושר שלך.

שיפור עצמי, צמיחה אישית וחשיבה חיובית
שיפור עצמי קשור מאוד לחשיבה חיובית. Negativity מאט את ההתקדמות שלנו פרויקטים אישיים. אם אני כל הזמן חושבת שאני לא מסוגלת או שהכל קורה לי נורא אז לא אקבל שום מוטיבציה לשנות.

חיובי affirmations יכול להיות מאוד מועיל. עם זאת, זה מועיל להשתמש כדי לומר לעצמנו "אתה יכול לעשות הכל" אם אתה לא מאמין בזה. זה גם לא עוזר להגיד "הכל הולך לעבוד", כי אנחנו באמת לא יודעים אם זה יכול להסתדר. ההפך הוא גם לא מועיל, לחשוב "זה לא יקרה לי", כי גם לנו אין שום ודאות של זה. ההיבט החשוב הוא לשמור על יחס חיובי וריאליסטי כלפי החיים.

מחשבות שליליות הן עיוותים קוגניטיביים נפוצים. לכולנו בשלב מסוים יש מחשבות מסוג זה, עם זאת, חשוב ללמוד לזהות אותם ואת החוזה, כך שהם לא לערער את הרוח שלנו. זה יכול גם להיות מטופלים באמצעות טכניקה פסיכולוגית קוגניטיבית פסיכולוגית אשר הוכיחה להיות יעיל מאוד.

שיפור עצמי: מה אני רוצה ולא רוצה?
אני מתכוון לגדול, להתקדם. אם אני רוצה להשתפר ולצמוח או להיות אדם טוב יותר, בוודאי כי יש משהו בחיים הנוכחיים שלי שאני רוצה לשנות:

יש לי דברים שהייתי רוצה לשנות: יש לי בית קטן מאוד, עבודה שאני לא אוהב, מערכת יחסים הרסנית, מתח או חרדה וכו '.
יש דברים שהייתי רוצה: אני לא שותף, לא חברים קרובים, זמן חופשי לטייל, הצלחה בעבודה, מספיק כסף, אושר, מערכות יחסים נעימות וכו '.
לשנות דברים שאני לא צריך לעשות: אני שותה יותר מדי, לא אוכלים אוכל בריא, מתייחסים אל השותף שלי רע, לראות יותר מדי טלוויזיה, אני אימפולסיבית מדי, וכו '
אני לא עושה דברים שאני אוהב לעשות: לתכנן יותר, ללמוד לתעדף, להתאמן יותר ספורט, ללמוד תחביבים נוספים, לקרוא מספיק ספרים, לחפש עבודה טובה יותר, וכו '
הלוואי שהייתי שונה: לשנות את מצב הרוח הרע שלי, את ההערכה העצמית הנמוכה שלי, את התלות שלי באחרים, את העצלות, את החרדה, את השליליות שלי, את הפחדים שלי וכו '.
לא הגעתי לפוטנציאל שלי: אני לא מצליח מספיק או פופולרי, אינטליגנטי, אין לי את הגוף שאני רוצה, אני כישלון, וכו '
כל מה שמניע אותך לשיפור עצמי הוא תמיד כוח פנימי שרוצה לדחוף אותנו להיות אנשים טובים יותר, לגדול ולהתקדם. הגיע הזמן ליישם כמה אסטרטגיות!

שיפור עצמי: טיפים, טכניקות ואסטרטגיות
1. שיפור עצמי קורה על ידי ידיעת עצמך
היוונים הקדמונים כבר ידעו את חשיבות הידיעה. למעשה, הם גילפו "דע את עצמך" בבית המקדש של אפולו, בדלפי. לדעת את התכונות שלנו, חולשות, מה שעושה אותנו מאושרים, מה שאנחנו רוצים, מי שאנחנו רוצים להיות חיונית לשיפור עצמי.

חשוב גם לדעת כיצד אנו מגיבים רגשית לאירועים השונים של חיינו או לאינטליגנציה הרגשית שלנו. מודעות עצמית היא הכרחית כדי להיות מסוגלים לשנות את אותם היבטים שנחשבנו פגומים. דרך שימושית מאוד לעשות זאת היא באמצעות תשומת לב. עם זאת, אתה יכול גם לקבל את זה על ידי מתן תשומת לב רבה יותר למצבים הרגשיים שלך וניתוח שבו הם באים. חשוב גם להיות מודע למה הדברים לשפר או להחמיר את מצב הרוח שלך.

טכניקה אחרת או אסטרטגיה שיכולה לעזור לך לשפר את ההתפתחות האישית שלך היא להשתמש ביומן מצב רוח. בדרך זו תהיה לך שליטה רבה יותר על הרגשות שלך ואת הרגשות.

אסטרטגיית שיפור עצמי שעובדת הכי טוב היא לגלות מה גורם לך אושר. חקור את היעדים והיעדים החיוניים שלך. שאל את עצמך: לאן הולכים חיי? האם אני מרוצה מזה? איך אני רוצה להיזכר כשאני נעלם? אתה יכול גם להכין רשימה של המטרות שלך ואת המטרות כדי לזכור אותם.

2. לקחת אחריות להתחיל שיפור עצמי
פעמים רבות, כאשר משהו לא הולך כמו שאנחנו רוצים בחיים שלנו אנחנו נופלים לתוך השליליות, מרגיש כמו קורבנות או מתלונן. אסטרטגיה לשיפור עצמי שאתה חייב ליישם היא לא להאשים אחרים על מה שקורה לך. למרות שאחרים עשויים להיות קצת אחריות, יש לך את המילה האחרונה. לא לקחת אחריות על החיים שלך עושה שינוי מאוד קשה וזה יהיה בלתי אפשרי לגדול והתקדמות.

3. יצירת תוכנית פעולה כדי לקדם את שיפור עצמי
אם אתה יודע מה מטרות החיים שלך ומי אתה רוצה להיות עכשיו כל מה שאתה צריך היא תוכנית כדי להשיג את זה.

אסטרטגיה נהדרת לכך היא לעצור ולנתח מטרות קונקרטיות וליצור תוכנית פעולה לכל אחת מהן. התחל עם צעדים קטנים מאוד בבניית לקראת המטרה הסופית.

לדוגמה, אם המטרה שלך היא להיות מקצוען מצליח אבל עכשיו אתה שונא את העבודה שלך, השלבים יכולים להיות:

גלה האם המקצוע מניע אותי.
לדעת מה אתה צריך להיות מקצוען בתחום (מחקרים, ניסיון, מיומנויות קוגניטיביות, וכו ').
רכבת רכש את הכישורים הדרושים.
כתוב מחדש את תוכנית הלימודים שלי.
חפש משרות ועבור לראיונות.
קבל עבודה ולהשאיר את הנוכחי.
לקבל קידום.

4. יציאה מאזור הנוחות כאסטרטגיה לשיפור עצמי
מהו אזור הנוחות?
זהו מרחב התנהגותי שבו הפעילות שלך והתנהגויות הם בתוך שגרות ודפוסי למזער מתח וסיכון. הוא מספק מצב של ביטחון נפשי, מפחית מתח וחרדה. לכן זה כל כך קשה לעזוב את אזור הנוחות שלנו.

יותר טוב השטן אתה יודע מאשר השטן אתה לא.

בעקבות אמירה זו ניתן רק לחסום אותנו להאט את הצמיחה שלנו.

זה לא דבר רע להיות באזור הנוחות כי אנחנו צריכים מקום בטוח לאתחל, להירגע לטעון. עם זאת, אנחנו לא חייבים להיתקע שם לנצח.

כיצד אוכל לצאת מאזור הנוחות?
עבור שיפור עצמי שלנו, חשוב להתמודד עם מה מפחיד אותנו כל הזמן לאתגר את עצמנו. זה כרוך לעתים קרובות קופץ אל הלא נודע, בודק את עצמנו ואת הסיכון. זה קשה אם חיינו את כל חיינו במצב נוח. כאשר אנו צעירים, קל יותר לנסות דברים חדשים ולצאת מאזור הנוחות הזה, אך ככל שחולפים השנים, אנו נהיים נוחים בשגרה שלנו ואיננו מרשים לעצמנו להמשיך להתפתח.

כדי לשפר את עצמך אתה צריך להעז לעשות דברים חדשים, או אחרת. בצע שינויים קטנים בשגרה שלך. האם תמיד רצית ללמוד צילום? הצטרף לכיתה!

אנחנו נוטים לחבל בעצמנו באומרו. "אני לא אוכל לעשות את זה לבד", "אני עומד להיכשל". עם זאת, הכישלון האמיתי הוא לא מנסה, להישאר תמיד עם ספקות, לחיות את "מה אם". נתח את המחשבות המעכבות אותך ואתגר את ההיגיון שלך: איזה ראיות יש בכך? דחוף את עצמך עד קצה גבול היכולת.

5. סקור את הרגליך כאסטרטגיה לשיפור עצמי
לעתים קרובות ההרגלים שלנו להאט את הצמיחה האישית שלנו. אז אנחנו חייבים לנתח מה הרגלי לא לטובת אותנו ואילו לעשות. שינוי הרגלינו אינו קל, הם התנהגויות שהוקמו במשך זמן רב וקשה מאוד לשנותן. יש הרבה דיבורים על היעדר כוח הרצון כגורם לא להיות מסוגל לשנות הרגלים, אבל זה פשטני. ישנם תנאים סביבתיים ואישיים רבים שהופכים את המשימה קשה. גלה כאן כיצד להגדיל את "רצון" זה.



לקבלת מידע נוסף חייגו 052-3838-436 או השאירו פרטים ואתקשר