דִכָּאוֹן

דִכָּאוֹן

דיכאון (הפרעת דיכאון מרכזית או דיכאון קליני) היא הפרעת מצב רוח נפוצה אך רצינית. זה גורם תסמינים חמורים המשפיעים על איך אתה מרגיש, לחשוב, ולטפל בפעילויות היומיום, כגון שינה, אכילה, או עבודה. כדי להיות מאובחנים עם דיכאון, הסימפטומים חייבים להיות נוכחים לפחות שבועיים.

צורות מסוימות של דיכאון שונות במקצת, או שהן יכולות להתפתח בנסיבות ייחודיות, כגון:

  • הפרעת דיכאון מתמשכת (הנקראת גם דיסטימיה) הוא מצב רוח מדוכא שנמשך לפחות שנתיים. אדם המאובחן עם הפרעת דיכאון מתמשך יכול להיות פרקים של דיכאון גדול יחד עם תקופות של סימפטומים חמורים פחות, אבל הסימפטומים חייבים להימשך שנתיים כדי להיחשב הפרעת דיכאון מתמשך.
  • דיכאון לאחר לידה הוא הרבה יותר רציני מאשר "בלוז התינוק" (סימפטומים דיכאון וחרדה קלה יחסית, כי בדרך כלל ברור בתוך שבועיים לאחר הלידה), כי נשים רבות חווים לאחר הלידה. נשים עם דיכאון שלאחר לידה ניסיון מלא blown דיכאון גדול במהלך ההריון או לאחר הלידה (דיכאון לאחר לידה). הרגשות של עצבות קיצונית, חרדה ותשישות המלווים את הדיכאון לאחר הלידה עלולים להקשות על האמהות החדשות האלה להשלים פעילויות טיפול יומיות לעצמן ו / או לתינוקות שלהן.
  • דיכאון פסיכוטי מתרחש כאשר לאדם יש דיכאון חמור בתוספת צורה כלשהי של פסיכוזה, כגון הפרעה באמונות קבועות מזויפות (אשליות) או שמיעה או ראייה של דברים שגורמים אחרים לא יכולים לשמוע או לראות (הזיות). לסימפטומים הפסיכוטיים יש בדרך כלל "נושא" דיכאוני, כגון הזיות של אשמה, עוני או מחלה.
  • הפרעה רגשית עונתית מאופיינת על ידי הופעת דיכאון במהלך חודשי החורף, כאשר יש אור שמש טבעי פחות. דיכאון זה בדרך כלל מרים במהלך האביב והקיץ. דיכאון חורף, בדרך כלל מלווה נסיגה חברתית, שינה מוגברת, עלייה במשקל, צפוי חוזר מדי שנה בהפרעה רגשית עונתית.
  • הפרעה דו קוטבית שונה מדיכאון, אבל זה נכלל ברשימה זו היא כי מישהו עם הפרעה דו קוטבית חוויות פרקים של מצבי רוח נמוכים מאוד העונים על הקריטריונים לדיכאון גדול (המכונה "דיכאון דו קוטבי"). אבל אדם עם הפרעה דו קוטבית גם חוויות קיצוניות גבוהה אופורית או עצבנית – מצבי רוח הנקראים "מאניה" או צורה פחות חמורה בשם "hypomania".

דוגמאות לסוגים אחרים של הפרעות דיכאון נוספו לאחרונה לסיווג האבחוני של DSM-5 כוללים הפרעת דיסרגולציה של מצב רוח משבש (המאובחנת אצל ילדים ומתבגרים) והפרעת דיספוריה (PreDDD).

סימנים וסימפטומים

אם אתם חווים חלק מהסימנים והתסמינים הבאים רוב היום, כמעט כל יום, לפחות שבועיים, אתם עלולים לסבול מדיכאון:

  • מצב רוח עצוב, חרדה או "ריק"
  • תחושות של חוסר תקווה, או פסימיות
  • נִרגָנוּת
  • רגשות אשמה, חוסר ערך, או חוסר אונים
  • אובדן עניין או הנאה בתחביבים ופעילויות
  • ירידה באנרגיה או עייפות
  • נע או מדבר לאט יותר
  • מרגיש חסר מנוחה או מתקשה לשבת בשקט
  • קושי להתרכז, לזכור או לקבל החלטות
  • קושי לישון, התעוררות בשעות הבוקר המוקדמות, או שינה
  • תיאבון ו / או שינויים במשקל
  • מחשבות על מוות או התאבדות, או ניסיונות התאבדות
  • כאבי ראש, כאבי ראש, התכווצויות או בעיות עיכול ללא סיבה פיזית ברורה ו / או שאינם מקלים אפילו על הטיפול

לא כל מי שנמצא בדיכאון חווה כל סימפטום. אנשים מסוימים חווים רק כמה תסמינים בעוד שאחרים עשויים להיתקל רבים. מספר סימפטומים מתמידים בנוסף למצב רוח נמוך נדרשים לאבחון של דיכאון גדול, אך אנשים עם רק כמה – אך מציקים – הסימפטומים עשויים להפיק תועלת הטיפול שלהם "subyndromal" דיכאון. חומרת ותדירות הסימפטומים וכמה זמן הם האחרון ישתנה בהתאם הפרט שלו או שלה מחלה מסוימת.הסימפטומים עשויים להשתנות בהתאם לשלב המחלה.

גורמי סיכון

דיכאון הוא אחד הנפוצים ביותר של הפרעות נפשיות בארה"ב המחקר הנוכחי מציע כי דיכאון נגרמת על ידי שילוב של גורמים גנטיים, ביולוגיים, סביבתיים, ופסיכולוגיים.

דיכאון יכול לקרות בכל גיל, אבל לעתים קרובות מתחיל בבגרות. דיכאון מוכר כיום כמתרחש אצל ילדים ומתבגרים, אם כי לפעמים הוא מציג רגישות בולטת יותר מאשר מצב רוח נמוך. הפרעות כרוניות רבות במצב הרוח והחרדה אצל מבוגרים מתחילות לרמות גבוהות של חרדה אצל ילדים.

דיכאון, במיוחד בקרב אמצע החיים או מבוגרים, יכול להתרחש עם מחלות רפואיות קשות אחרות, כגון סוכרת, סרטן, מחלת לב ומחלת פרקינסון.תנאים אלה הם לעתים קרובות יותר גרוע כאשר הדיכאון קיים. לפעמים תרופות שנלקחו עבור מחלות פיזיות אלה עלולים לגרום לתופעות לוואי התורמות לדיכאון. רופא מנוסה בטיפול במחלות מסובכות אלה יכול לעזור להבין את האסטרטגיה הטיפולית הטובה ביותר.

גורמי הסיכון כוללים:

  • היסטוריה אישית או משפחתית של דיכאון
  • שינויים משמעותיים בחיים, טראומה או לחץ
  • מחלות פיזיות מסוימות ותרופות

טיפול וטיפול

דיכאון, גם במקרים חמורים ביותר, ניתן לטפל. ככל שהטיפול יכול להתחיל, כך הוא יעיל יותר. דיכאון מטופל בדרך כלל עם תרופות , פסיכותרפיה , או שילוב של השניים. אם טיפולים אלה אינם מפחיתים את הסימפטומים, טיפול אלקטרוליבי (ECT) וטיפולים אחרים לגירוי המוח עשויים להיות אופציות לחקור.

עצה מהירה: אין שני אנשים מושפעים באותו אופן על ידי דיכאון ואין "אחד בגודל מתאים לכל" לטיפול. זה עלול לקחת קצת ניסוי וטעייה כדי למצוא את הטיפול המתאים ביותר עבורך.

תרופות

תרופות נוגדות דיכאון הן תרופות לטיפול בדיכאון. הם עשויים לעזור לשפר את הדרך בה המוח שלך משתמש בכימיקלים מסוימים השולטים במצב הרוח או בלחץ. ייתכן שיהיה עליך לנסות תרופות נוגדות דיכאון שונות לפני מציאת אחד זה משפר את הסימפטומים שלך יש תופעות לוואי לניהול.תרופה שעזרה לך או קרוב משפחה בעבר יהיה לעתים קרובות לשקול.

תרופות נוגדות דיכאון לוקחות זמן – בדרך כלל 2 עד 4 שבועות – לעבודה, ולעתים קרובות, תסמינים כגון שינה, תיאבון, בעיות ריכוז להשתפר לפני מצב הרוח מרים, ולכן חשוב לתת תרופה סיכוי לפני שהגיע למסקנה על האפקטיביות שלה. אם אתה מתחיל לקחת תרופות נוגדות דיכאון, לא להפסיק לקחת אותם ללא עזרה של רופא. לפעמים אנשים נוטלים דיכאון מרגיש טוב יותר ואז להפסיק לקחת את התרופה בכוחות עצמם, ואת הדיכאון חוזר. כאשר אתה והרופא שלך החליטו שהגיע הזמן להפסיק את התרופה, בדרך כלל לאחר קורס של 6-12 חודשים, הרופא יעזור לך לאט ובבטחה להפחית את המינון. עצירתם בבת אחת עלולה לגרום לתסמיני גמילה.

שים לב: במקרים מסוימים, ילדים, בני נוער וצעירים מתחת לגיל 25 עשויים לחוות עלייה במחשבות או בהתנהגות אובדנית בעת נטילת תרופות נוגדות דיכאון, במיוחד בשבועות הראשונים לאחר תחילת הטיפול או כאשר המינון משתנה. אזהרה זו של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) גם אומרת כי חולים בכל הגילאים נוטלים דיכאון יש לצפות מקרוב, במיוחד במהלך השבועות הראשונים של הטיפול.

אם אתם שוקלים נטילת תרופות נוגדות דיכאון ואתם בהיריון, מתכננים להרות, או מניקה, שוחחו עם הרופא על כל הסיכונים הבריאותיים המוגברים שאתם או ילדכם שטרם נולד או הנולד.

ייתכן ששמעת על תרופה צמחית בשם wort סנט ג 'ון. על אף שמדובר במוצר בוטני מוכר, ה- FDA לא אישר את השימוש בו כתרופה ללא מרשם או תרופות מרשם לדיכאון, ויש חששות כבדים לגבי בטיחותו (לעולם אין לשלב אותה עם תרופות נוגדות דיכאון) יְעִילוּת. אין להשתמש wort סנט ג 'ון לפני לדבר עם הרופא שלך. מוצרים טבעיים אחרים הנמכרים כתוספי מזון, כולל חומצות שומן מסוג אומגה -3 ו- S-adenosylmethionine (SAMe), נשארים תחת מחקר אך עדיין לא הוכחו בטוחים ויעילים לשימוש שגרתי. \

פסיכותרפיות

מספר סוגים של פסיכותרפיה (המכונה גם "טיפול בדיבור" או, בצורה פחות ספציפית, ייעוץ) יכולים לעזור לאנשים עם דיכאון. דוגמאות לגישות המבוססות על ראיות ספציפיות לטיפול בדיכאון כוללות טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), טיפול בינאישי (IPT) וטיפול בפתרון בעיות.

טיפולים לגירוי המוח

אם תרופות אינן מצמצמות את הסימפטומים של דיכאון, טיפול אלקטרו-פולסיבי (ECT) עשוי להיות אופציה לחקור. בהתבסס על המחקר העדכני ביותר:

  • ECT יכול לספק הקלה לאנשים עם דיכאון חמור שלא הצליחו להרגיש טוב יותר עם טיפולים אחרים.
  • טיפול אלקטרו-פולקטיבי יכול להיות טיפול יעיל לדיכאון. בחלק מהמקרים החריגים שבהם יש צורך בתגובה מהירה או תרופות לא ניתן להשתמש בבטחה, ECT יכול להיות אפילו התערבות הקו הראשון.
  • לאחר קפדנית הליך אשפוז, היום ECT מבוצע לעתים קרובות על בסיס אשפוז. הטיפול מורכב משורה של מפגשים, בדרך כלל שלוש פעמים בשבוע, במשך שבועיים עד ארבעה שבועות.
  • ECT עלול לגרום לתופעות לוואי מסוימות, כולל בלבול, חוסר בלבול ואובדן זיכרון. בדרך כלל תופעות לוואי אלה הן לטווח קצר, אך לפעמים בעיות זיכרון יכול להשתהות, במיוחד עבור החודשים סביב זמן הטיפול.ההתקדמות במכשירים ובשיטות ECT הפכו את ה- ECT המודרני לבטוח ויעיל עבור הרוב המכריע של החולים. שוחח עם הרופא שלך וודא שאתה מבין את היתרונות הפוטנציאליים ואת הסיכונים של הטיפול לפני מתן הסכמה מדעת שלך לעבור ECT.
  • ECT אינו כואב, ואתה לא יכול להרגיש את הדחפים החשמליים. לפני תחילת הטיפול ב- ECT, המטופל נתון להרדמה קצרה ומרפא שרירים.בתוך שעה אחת לאחר הפגישה הטיפולית, אשר לוקח רק כמה דקות, החולה ער ערני.

סוגים אחרים של טיפולים לגירוי במוח ששימשו בעבר לטיפול בדיכאון עמיד לרפואה כוללים גירוי מגנטי גולגולתי חוזרת (rTMS) וגירוי עצבי הוואגוס (VNS). סוגים אחרים של טיפולים לגירוי המוח נמצאים תחת מחקר. אתה יכול ללמוד עוד על טיפולים אלה על דף NimH המוח גירוי Therapies .

אם אתה חושב שאתה עלול לקבל דיכאון, להתחיל על ידי קביעת תור לרופא או לרופא. זה יכול להיות המטפל העיקרי שלך או ספק בריאות המתמחה באבחון וטיפול במצבים בריאות הנפש.

מעבר לטיפול: דברים שאתה יכול לעשות

הנה טיפים אחרים שיכולים לעזור לך או אדם אהוב במהלך הטיפול בדיכאון:

  • נסו להיות פעילים ופעילות גופנית.
  • הגדרת מטרות מציאותיות עבור עצמך.
  • נסה לבזבז זמן עם אנשים אחרים ולסמוך על חבר מהימן או קרוב משפחה.
  • נסה לא לבודד את עצמך, ולתת לאחרים לעזור לך.
  • מצפה מצב הרוח שלך כדי לשפר בהדרגה, לא מיד.
  • דחה החלטות חשובות, כגון נישואין או גרושים, או שינוי מקומות עבודה עד שתרגיש טוב יותר. שוחח על החלטות עם אחרים שמכירים אותך היטב ויש לך השקפה אובייקטיבית יותר על המצב שלך.
  • המשך לחנך את עצמך על דיכאון.


לקבלת מידע נוסף חייגו 052-3838-436 או השאירו פרטים ואתקשר