מדיטציה בטיפול רגשי

מדיטציה זה תרגול של התבוננות רגועה, בדרך כלל כדי להשיג תועלת או מטרה מסוימת כמו מודעות רוחנית מוגברת, הרפיה או הגשמה אינטלקטואלית. המונח הוא רחב, ויכול לאפיין מגוון רחב של תרגולים שנעים בין נשימה עמוקה ועד לגרום למצב של תודעה שונה. זה לעתים קרובות, אם כי לא תמיד, דורש יציבה ודפוס נשימה ספציפי.

היסטוריה של מדיטציה
מדיטציה קיימת כבר אלפי שנים, ומסורות דתיות רבות השתמשו במגוון מדיטציה. מדיטציה בודהיסטית היא אולי סוג המדיטציה הידוע ביותר והשפיעה מאוד על נוהלי המדיטציה המערבית. בודהה הדגיש שמדיטציה יכולה לעזור לאדם לפתח שלווה ותובנה.

מדיטציה מודרנית כפי שנהוג על ידי רבים בתרבות האמריקאית המיינסטרימית, מתמקדת לעתים קרובות בהשגת רוגע ומיינדפולנס ולא נועדה בהכרח לחפש הארה דתית. יכול להיות מעורב בנשימה עמוקה והתמקדות באובייקט יחיד או בהתרוקנות מוחית של הנפש.

היתרונות של מדיטציה
במשך שנים רבות תומכים במדיטציה ברפואה אלטרנטיבית, וישנם מספר מחקרים המוכיחים שהיא יכולה לגרום לשינויים גופניים ופסיכולוגיים חיוביים. אצל אנשים מסוימים מדיטציה יכולה לסייע בהפחתת אסטמה, אלרגיות, לחץ דם גבוה וכאבים. תומכי מדיטציה רבים מציינים כי מצב הנפש משפיע על מצב הגוף, ושנפש שלווה יכולה לאפשר לגוף לרפא את עצמו.

תפקיד בפסיכותרפיה
פסיכותרפיסטים רבים משלבים בתרגול שלהם טכניקות מדיטציה וטכניקות מודעות אחרות. מטפלים הממליצים על מדיטציה עשויים ללמד אנשים טכניקות פשוטות לנשימה עמוקה או לעודד פרקטיקות מדיטציה ספציפיות כמו יוגה זן או מנטרות חוזרות. מדיטציה יעילה במיוחד בהקלה על תסמיני החרדה, ואנשים הסובלים ממתח פוסט-טראומטי עשויים להיות מסוגלים להפחית את התדירות של מחשבות פולשניות ופלאשבקים בעזרת מדיטציה. אנשים הנאבקים עם בעיות שימוש בסמים עשויים להשתמש במדיטציה כדי להפחית את התשוקה שלהם, להתמקד בריפוי ולהגביר את המודעות וההערכה העצמית שלהם.



לקבלת מידע חייגו 052-3838-436 או השאירו פרטים ואתקשר