כיצד למצוא את המדיטציה המתאימה לכם.

כיצד למצוא את המדיטציה המתאימה לכם.

אם יש טיפול טבעי שנשאר בלב אזור הבריאות הזרם המרכזי, זו חייבת להיות אמנות המדיטציה. פרקטיקה עתיקה שמשמשת באופן מסורתי לפתיחת הנפש, לשחרור הרוח, מרכז ואיזון אותנו ואף מובילה להארה אישית. זה מאוחר הפך לחלק הרגיל בשגרת היום יום של כל כך הרבה אנשים.

מדיטציה יכולה לספק כמה יתרונות מדהימים המשמשים לנו לשמור על נוכחות ולפתח את המודעות שלנו, כמו גם להשפיע לטובה על העצמי הפנימי שלנו ועל הרווחה הכללית שלנו. זה יכול לתרום להפחתת מתח, שליטה בחרדה, שיפור המיקוד והריכוז שלנו, שיפור החמלה והאמפתיה שלנו, עידוד דפוסי שינה בריאים, ויסות לחץ הדם ופיתוח הבנה טובה יותר של העצמי כמו גם של אחרים.

נושא אחד שכל כך הרבה אנשים חווים, כאשר ניגשים למדיטציה, הוא השגת המיקוד הנדרש. זו יכולה להיות משימה גבוהה ללמוד לנקות את השכל ולהתרכז רק ב"להיות ". ובגלל עליית הפופולריות האחרונה של התרגיל, זה יכול להיות מכריע לנסות להבין איפה להתחיל, או איזו וריאציה המתאימה לכם ביותר. בהיותכם פעילות אישית מאוד, כזו שבאמת עובדת עליכם כפרט, חשוב שנמצא את הדרך שלנו משלנו, ולכן כדאי לדעת ולהבין את השיטות השונות הקיימות.

המתווה הבא מציג סוגים שונים של מדיטציה המושלמים למתחילים, כדי לעזור לכם להנחות אתכם במסע…

כל התרגולים (למעט מדיטציה בתנועה) דורשים מציאת מרחב שקט ונוח עם אוויר צח, במידת האפשר, וסביבה רגועה. שב בכל אופן שאתה מרגיש רגוע ביותר, מיקום הלוטוס אינו חיוני – מצא את אזור הנוחות שלך בו אתה תשמח להישאר בשקט בין 10 – 20 דקות.

מדיטציה של מיינדפולנס

זה כרוך בהתמקדות ברגע ההווה, ולהקפיד עליו. זו אחת הדרכים הפשוטות ביותר להתחיל במדיטציה והיא פופולרית מאוד בעולם המערבי. הרעיון נובע מתורתו הבודהיסטית, ומתמקד ביכולת שלנו להיות נוכח. כאשר אנו נמצאים בתנוחה (יושבים) אנו מתמקדים בנשימה שלנו ומאפשרים למחשבות לנדוד פנימה והחוצה, רק נותנים להם תשומת לב בכך שהם קיימים – לא מתמקדים בהם ולא שופטים אותם, אלא רק עדים להם. אם נשוטט רחוק מדי מהרגע נוכל פשוט למקד מחדש את תשומת ליבנו לנשימה ולהחזיר את עצמנו.

עם הזמן תרגול זה יאפשר לנו לראות את דפוסי המחשבות שלנו באופן אובייקטיבי, ולשים לב לכל הדאגות והלחץ שעולים שוב ושוב. אנו מאפשרים למחשבות שלנו להיות 'אך לא להיות קשורים אליהם. אתה יכול להשמיע מוזיקת ​​מדיטציה עדינה או צלילי טבע אולי, אבל אחרת סביבה שלווה נחוצה לתרגול זה. נסה אוזניות מבטלות רעש אם אינך מצליח להשיג זאת בסביבתך הרגילה. בתוך סוגר זה אתה יכול גם להשתמש בטכניקות הדמיה; תתמקד בעיני רוחך באדם או בדבר, חסום את כל השאר, והתרכז בדבר האחד הזה לצורך הפעלת המדיטציה שלך. זה יכול לעזור לך להרפות ממשהו או ממישהו שעשוי להיות לך רגש שלילי כלפיו, או להיות משהו או מישהו שאתה רוצה להזמין יותר לחייך.

מדיטציה לסריקת גוף!

גרסה זו של התרגול כוללת סריקת מילולית ממש מגופך ועד ראשונה, בחיפוש אחר אזורי מתח. התמקדות באמת בכל חלק וחלק בגוף באופן פרטני ו'שמיעה 'ו'להרגיש' אותו בתוכך מאפשרת לך לנתח ולאתר כל חסימות או נקודות לחץ. כשאתה מזהה נקודות מסוימות, מטרת המדיטציה היא גם לנסות להקל על המתח, על ידי מתן אפשרות לשחרורו. פשוט, הרגע מכוון של השרירים שמסביב תוך נשימה יעזור להשיג זאת. זה עשוי לקחת תרגול כלשהו אבל זו צורה של מדיטציה יעילה ומלאת אנרגיה שמעבירה זמן מהר מאוד כשאתה עובד על כל חלק ממך.

 

 

 

מדיטציה תובנה

ידוע גם בכינוי מדיטציית ויפאסנה, זה כרוך בשקט מוחלט ובמיקוד עמוק בנשימה. יש להכיר ולהכיר בכל תחושות או תחושות פיזיות או נפשיות המגיעות לתחום שלך, אך לא להתמקד בהן.

מדיטציה אוהבת-טוב לב

תרגול זה, הידוע בעיקר בשם מדיטציה מטא, מתמקד בהפניית אנרגיה חיובית לאהובינו. זוהי שיטה שבאמצעותה ניתן לתרגל ולפתח את החמלה וההבנה שלנו כלפי האנשים בחיינו ומערכות היחסים שלנו עימם. כשאנו נושמים פנימה אנו מחבקים את האהבה שלנו לעצמנו וכאשר אנו נושמים החוצה אנו מפנים את אותה אהבה, חמלה וחום ללא תנאי לאנשים שאנו מכירים. יכול להיות שאתה רוצה לתקן חברות שבורה או לחוש שליליות כלשהי בינך לבין עצמך, זו שיטה בה אנו יכולים לשחרר כל רגשות רעים ולשלוח במקום זאת מחשבות אוהבות.

מדיטציה מודרכת

זו אחת הדרכים הטובות ביותר, אני באופן אישי, למצוא גישה למדיטציה מלכתחילה. יש כל כך הרבה אפליקציות ושקעים מקוונים המציעים את כל סוגי המדיטציות המודרכות. יתכן שאתה מחפש מדיטציה כללית או משהו ספציפי יותר, שיעזור עם שינה למשל. ערוך מחקר מקוון ובחר במחקר שנשמע מתאים לך. נסה כמה וכמה בקרוב תפתח את הדרישות וההעדפות האישיות שלך. חשוב שתתייחס אל הקול והגישה של הדובר המודרך וליהנות ממנו – שהוא מתאים לשלך. לאחר שבחרתם פלטפורמה, שלבו את התרגול בשגרה היומיומית והשתמשו באותה גישה וטכניקות כמו במדיטציה ההכרה.

מדיטציה תנועתית

תרגול זה כולל טכניקות תנועה מודרכות כמו יוגה, טאי צ'י וכמה צורות אחרות של אומנויות לחימה. אתה יכול אפילו לנסות ללכת. זה עובד טוב למי שנאבק לשבת בשקט. התנועות נועדו לתאם עם טכניקות המדיטציה המעורבות. במהלך כל תנועה או תנוחה של יוגה או טאי צ'י, למשל, יש למקד את המודעות שלך לנשימה ובכל תחושה גופנית שאתה חווה במהלך התרגול. אם המוח שלך מתחיל לנדוד להחזיר אותו למוקדי אלה עוד אחד. הדבר מתורגל בצורה הטובה ביותר בשיעור מודרך עם מורה מוסמך, אך ברגע שתצבור ניסיון תוכל להתאמן בבית.

מדיטציה רוחנית

זה המקום בו אנו מתכוונים לכוחות העליונים שלנו, המתייחסים לעצמי כמו גם לאלוהים האישי שלך או למערכת האמונות ופועלים להשגת קשר עמוק יותר. זה יכול להיות תרגול מדיטציה שקט, או שתרצה לערב תפילה או מילים אישיות הקשורות לכיוון הרוחני שבחרת. חזרו על ההצהרות אם אתם מעדיפים ונכנעים לאמונכם ובאמונכם. צורה זו של מדיטציה, כמו לרוב, דורשת סביבה שלווה, רגועה ונוחה.

מדיטציה של מנטרה

אני מוצא שמדיטציה של מנטרה היא תרגול נהדר עבור מי שלא נהנה באותה מידה מהמדיטציות המודרכות אך דורש מוקד כדי להיות מסוגל להתעמק במצב המדיטטיבי עצמו. חזרה על מחרוזת מילים משמעותיות, שיש להן רלוונטיות למטרת המדיטציה עצמה, למשל אם ברצונך להתחיל את היום באנרגיה ובמיקוד כדי להיות מוכנים ליום גדול בעבודה, המנטרה שלך תשקף צורך ועזרה זו להכין אותך לזה. אם אתה רוצה להתמקד בלהיות טוב יותר וחמלה יותר לאחרים, המנטרה שלך תשקף זאת. חזרה זו הופכת בסופו של דבר לאוטומטית מעט במהלך התרגול, ומאפשרת למילים עצמן לחלחל לתודעה שלנו, ובשבילנו להתחבר אליהם באמת ועם מטרתם. אתה יכול לחפש מנטרות ספציפיות באינטרנט או פשוט לפתח משלך.

אחד הדברים הגדולים בתרגול המדיטציה הוא שבאופן כללי תוכלו לתרגל אותה די הרבה בכל מקום. אם כי אתה מביא את זה לחיי היומיום שלך, זה מועיל מאוד להקדיש לו אזור מסוים בבית. ריהוט מרחב זה לנוחות עם ארומות עדינות המרגיעות או אפילו ממריצות אותך; מפזרים ביתיים, נרות ארומטיים, פרחים וכו '. צמח עוזר לאזן גם את האווירה וחלון פתוח אם הרעש מבחוץ אינו מטריד מדי. המטרה העיקרית היא למקד את המודעות שלנו כלפי פנים, כך שככל שההסחה פחות תהיה טובה יותר.

תרגול באופן קבוע, כל טכניקה שתחליטו לנסות, חובה שהטבע האמיתי של המדיטציה ייכנס לתוקף. העצה החשובה ביותר שאני יכול לתת לך היא להבין שאתה אף פעם לא עושה את זה לא נכון, זהו מסע אישי שאתה יוצא אליו בדרך שלך, בסופו של דבר תגלה שתשומת הלב שלך מופנית בדרך בה אתה מכוון ו תוכלו להשיג תוצאות חיוביות ומתגמלות.

בהצלחה ונמסטה!



לקבלת מידע חייגו 052-3838-436 או השאירו פרטים ואתקשר