טיפים לתרגול חמלה עצמית

טיפים לתרגול
חמלה עצמית היא לרוב דרך חדשה לחלוטין להתייחס לעצמנו. מחקרים מראים שככל שאנו מתאמנים להיות טוב לב וחמלה כלפי עצמנו, או אם אנו משתמשים בפרקטיקות לא פורמליות כמו הפסקת החמלה העצמית, או נוהלי מדיטציה פורמליים כמו נשימה חיבה – כך נגביר את הרגל החמלה העצמית.

ישנם כמה טיפים לתרגול חמלה עצמית שחשוב לזכור עבור מתאמנים מתחילים ומנוסים כאחד. חמלה עצמית היא תרגול של רצון טוב, לא רגשות טובים. במילים אחרות, למרות שהעמדה הידידותית והתומכת של חמלה עצמית מכוונת להקל על הסבל, אנו לא תמיד יכולים לשלוט על דרך העניין. אם אנו משתמשים בתרגול של חמלה עצמית כדי לנסות לגרום לכאב שלנו לחלוף על ידי דיכוי או להילחם נגדו, סביר להניח שהדברים רק יחמירו. בחמלה עצמית אנו מקבלים בתודעה את הרגע שכואב, ומחבקים את עצמנו בטוב לב ובטיפול בתגובה, ונזכור שחוסר השלמות הוא חלק מההוויה האנושית המשותפת. זה מאפשר לנו להחזיק את עצמנו באהבה ובחיבור, להעניק לעצמנו את התמיכה והנוחות הדרושים בכדי לשאת את הכאב, תוך מתן התנאים האופטימליים לצמיחה ולהשתנות.

יש אנשים שמגלים שכאשר הם מתאמנים בחמלה עצמית, הכאב שלהם דווקא עולה בהתחלה. אנו מכנים תופעות אלה "משיכה לאחור", מונח כיבוי אש המתאר את המתרחש כאשר נפתחת דלת בבית בוערת – חמצן נכנס ונפץ להבות. תהליך דומה יכול להתרחש כאשר אנו פותחים את דלת ליבנו – האהבה נכנסת וכאב ישן יוצא. ישנן אמרות זוגיות המתארות את התהליך הזה: "כשאנחנו נותנים לעצמנו אהבה ללא תנאים, אנו מגלים את התנאים שבהם לא היינו אהובים" או "אהבה חושפת כל דבר שלא דומה לעצמה." למרבה המזל, אנו יכולים לפגוש כאבים ישנים עם משאבי ההכרה והחמלה העצמית והלב באופן טבעי יתחיל להחלים. ובכל זאת, זה אומר שעלינו לאפשר לעצמנו להיות לומדים איטיים בכל הנוגע לתרגול חמלה עצמית. ואם אנו חשים אי פעם מוצפים מרגשות קשים, התגובה הכי חמלה-עצמית עשויה להיות למשוך לאחור באופן זמני – להתמקד בנשימה, בתחושת סוליות כפות הרגליים שלנו על האדמה, או לעסוק בפעולות התנהגותיות רגילות של התנהגות עצמית טיפול כגון כוס תה או ליטוף החתול. בכך אנו מחזקים את הרגל החמלה העצמית – נותנים לעצמנו את מה שאנחנו צריכים ברגע – לשתול זרעים שבסופו של דבר יפרחו ויגדלו.



לקבלת מידע חייגו 052-3838-436 או השאירו פרטים ואתקשר